curriculum vitae

Persoonlijk profiel

Tijdens mijn opleiding Communicatie & Multimedia Design heb ik mijzelf ontwikkeld tot een creatieve duizendpoot die de wensen en behoeften van de gebruiker nooit uit het oog verliest. Ik begrijp wat anderen nodig hebben waardoor ik in staat ben om mijzelf goed te verplaatsen in de doelgroep.

Al zolang ik mij kan herinneren kijk ik met een kritisch oog naar het gebruik van producten, diensten en websites. Bewust en onbewust analyseer ik mensen wanneer zij de interactie aangaan met een apparaat, product of website. Ik kijk wat er fout gaat en bedenk dan een manier waarop het probleem opgelost of voorkomen had kunnen worden. Door mijn brede interesse en opleiding kan ik mijn steentje bijdragen binnen iedere stap van een proces. Of het nu gaat om conceptontwikkeling, interactiedesign, usabilitytests of content creatie.

Rekening houdend met alle beperkingen en mogelijkheden selecteer ik de beste oplossingen. Hiervoor probeer ik graag nieuwe invalshoeken uit in combinatie met een dosis creativiteit waardoor er out-of-the-box ideeën ontstaan.

Door mijn sterke communicatieve vaardigheden leg ik gemakkelijk contacten en ben ik een zeer goede teamspeler. Het is dan ook mijn ambitie om door te groeien naar een functie als projectleider. Ik ben ook een ontzettende perfectionist. Hierdoor streef ik altijd naar een bepaalde perfectie, zowel op werk- als persoonlijk gebied.

Anderen omschrijven mij als een spontane, harde werker met oog voor kwaliteit en detail.

Werkervaring
Feb 2017 - Heden

Online marketeer / Content Marketeer | Epoint Energy Systems

Als online marketeer / Content Marketeer bij Epoint Energy Systems ben ik verantwoordelijk voor alles op het online vlak. Mijn taken zijn specifiek gericht op het beter vindbaar maken van Epoint waardoor doelen als meer naamsbekendheid en een hogere conversie worden behaald.

In de begin fase ben ik voornamelijk verantwoordelijk geweest voor het opzetten en het begeleiden van de nieuwe website. Het nieuwe ontwerp lag al klaar en deze heb ik waar nodig aangepast om te zorgen voor een gebruiksvriendelijkere en meer conversie gerichte website. Om dit gehele proces goed te laten verlopen heb ik requirements opgesteld en nauw samengewerkt met de webbouwer.

Mijn verantwoordelijkheden bestaan uit:

    • Het monitoren en analyseren van bezoekersgedrag en conversie middels Google Analytics.
    • Het optimaliseren van content op de website met behulp van SEO..
    • Het verbeteren van de website ten behoeven van de conversie.
    • Het vormgeven en uitvoeren van campagnes voor Google Adwords (o.a. het opstellen van landingspagina’s, zoekwoordenonderzoek uitvoeren etc.)
    • Het bedenken en uitvoeren van de social media strategie.
    • Het vormgeven, schrijven en plaatsen van content voor alle online kanalen (o.a. blog, Facebook, Twitter en LinkedIn).
    • Het verder vormgeven van de corporate identity.
Jun 2016 - Dec 2016

Medewerkster Marketing & Communicatie | De 11e Druk

Als medewerkster marketing & communicatie bij De 11e Druk heb ik verschillende marketingactiviteiten uitgevoerd met als doel het werven van (nieuwe) klanten en het verhogen van de naamsbekendheid.

Mijn verantwoordelijkheden bestonden uit:

    • Het verder inrichten en opzetten van social media kanalen.
    • Het creëren en schrijven van content voor blogs, nieuwsbrieven en social media kanalen (Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter).
    • Het verbeteren van de website ten behoeve van de conversie (SEO).
    • Het opstellen en beheren van de content kalender.
    • Het plaatsen van nieuwe producten op de webshop inclusief het schrijven van productteksten.
Jan 2016 - Jun 2016

Online Projectleider (a.i.) | Uitgeverij mo’media

Als online projectleider ben ik verantwoordelijk geweest voor het begeleiden van een nieuw online platform. Het project heb ik halverwege opgepakt in verband met zwangerschapsverlof van de huidige projectleider. In deze periode heb ik ervoor gezorgd dat de website gebouwd werd volgens de vooraf opgestelde requirements en deze waar nodig aangevuld. Dit in verband met optimalisatie van de website. Aan de hand van de requirements heb ik testcases opgesteld om te testen of de website toegankelijk en gebruiksvriendelijk is. Daarnaast heb ik ook zorg gedragen voor het onderhoud aan de huidige website.

Feb 2015 - Jun 2015

UX & Interaction Designer (afstudeeropdracht) | Bugs Business

Als UX & Interaction Designer ben ik verantwoordelijk geweest voor het ontwikkelen van de interface voor een nieuw platform. Doel van dit platform is dat consumenten hun verzekeringen online kunnen beheren en regelen. Het creëren van een user experience voor de eindgebruiker stond hierbij centraal.

Daarnaast heb ik een usability test uitgevoerd voor het bestaande platform. Aan de hand van deze uitkomsten heb ik een adviesrapport geschreven met aanbevelingen waarbij ook rekening is gehouden met de user experience van de eindgebruiker.

Feb 2014 - Jun 2014

Medewerkster PR & Promotie (stage) | Uitgeverij mo’media

Als medewerkster PR & Promotie ben ik hoofdzakelijk verantwoordelijk geweest voor het schrijven van een adviesrapport over het inzetten van persberichten en het benaderen van de pers voor mo’media. In dit rapport staan aanbevelingen, tips en ideeën beschreven hoe mo’media meer succes haalt uit het versturen van persberichten.

Mijn verantwoordelijkheden bestonden verder uit:

    • Het onderhouden van de website.
    • Het ontwikkelen van promotiemateriaal.
    • Het ontwikkelen en analyseren van nieuwsbrieven.
    • Het afhandelen en verwerken van webshop bestellingen.
Feb 2011 - Jun 2011

Medewerkster Communicatie (afstudeeropdracht) | ABN AMRO

Als medewerkster communicatie ben ik tijdens mijn afstudeerperiode hoofdzakelijk verantwoordelijk geweest voor het uitvoeren van een klanttevredenheidsonderzoek onder de klanten en medewerkers van het kantoor in Breda. Aan de hand van de uitkomsten heb ik een adviesrapport geschreven met aanbevelingen.

Opleidingen
Sep 2014 - Jan 2015

Minor Sport & Merkbeleving | Hogeschool Rotterdam (HBO)

Tijdens de minor Sport & Merkbeleving ben ik met een team van vier personen verantwoordelijk geweest voor het schrijven van en sponsorplan voor roeivereniging Skadi Rotterdam. Daarnaast heb ik met een medestudent een marketingcampagne bedacht voor de KNVB Campus in Zeist. Deze campagne werd als beste beoordeeld waardoor we deze mochten pitchen aan de marketingafdeling van de KNVB te Zeist.

Aug 2011 - Aug 2015

Communicatie & Multimedia Design | Avans Hogeschool Breda (HBO)

Binnen de opleiding heb ik een halfjaar de specialisatie Informatie & Interactie gevolgd. Hiervoor heb ik slimme oplossingen bedacht en user interfaces ontworpen voor onder andere Philips. Tijdens deze minor heb ik geleerd om complexe informatie toegankelijk te maken voor eindgebruikers. Onderwerpen als interactieontwerp, informatieontwerp en usability zijn hierbij uitvoerig aanbod gekomen.

HBO diploma behaald in 2015
Aug 2008 - Aug 2011

Marketing & Communicatie | Florijn College Breda (MBO niveau 4)

Specialisatie: Communicatie assistent

MBO niveau 4 diploma behaald in 2011
Aug 2006 - Aug 2008

HAVO | Kellebeek College Breda (volwassenonderwijs)

Diploma niet behaald, wel diverse certificaten
Aug 2002 - Aug 2006

MAVO | Newman College Breda

Geslaagd in 2006
Cursussen
Jan 2017 - Jan 2018

Contentmarketing | LOI

Jan 2017 - Heden

Online Marketing | LOI

Projecten
Jan 2016 - Heden

Webmaster | www.stelcomfort.nl

Het opzetten en onderhouden van een WordPress website voor Stelcomfort te Zevenbergen.

Jun 2011 - Heden

Webmaster | www.pianokeyboardlesbreda.nl

Het opzetten en onderhouden van een WordPress website voor Piano- en Keyboardles te Breda.

Skills
Adobe Photoshop
60%
Adobe InDesign
65%
Wordpress
70%
HTML/CSS
70%
SEO/SEA
60%
Google Analytics
60%
Social Media
70%
Marketing
65%
Engels
60%
Interesse? Neem contact op
+ 31 (0)651 00 75 60 | simonedudok@gmail.com