Sponsorplan – Skadi

Naam project: Sponsorplan
In opdracht van: Hogeschool Rotterdam en Skadi Rotterdam
Doel: Een concept ontwikkelen waardoor Skadi meer sponsoren aan zich kan binden.
Met wie: Projectgroep van vier personen
Rol: Projectleider
Keywoords: concept ontwikkeling, doelgroep onderzoek

portfolio-blok-skadi-binnenwerk

Aanleiding

Tijdens de minor Sport & Merkbeleving aan de Hogeschool Rotterdam ben ik samen met een team van vier personen verantwoordelijk geweest voor het schrijven van een sponsorplan voor roeivereniging Skadi Rotterdam.

Opdracht

De aanleiding voor het schrijven van een sponsorplan komt voor uit de vraag van Skadi om nieuwe sponsoren aan de vereniging te binden. Deze sponsoren zijn van groot belang voor Skadi om meer inkomsten te genereren en hierdoor meer financiële zekerheid te verkrijgen binnen de vereniging om hun doelstellingen te kunnen bereiken.

Samen met het team hebben we, doormiddel van onderzoek een nieuwe positionering voor Skadi geschreven. De nieuwe positionering laat zien waar Skadi voor staat: topsport en gezelligheid.

Concept

Topsporters en studenten van Skadi gaan bedrijven en topsportorganisaties uitdagen voor een roeiwedstrijd. Met dit concept willen we Skadi een nog betere uitstraling geven naar de buitenwereld. De belangrijkste doelstelling van het concept is om een unieke beleving te creëren.

Met topsport wordt niet alleen het roeien bedoeld, ook het studeren is topsport. De buitenwereld, voornamelijk bedrijven, weten te weinig af van deze unieke combinatie tussen topsport en gezelligheid binnen één vereniging, vandaar het concept: Skadi gaat voor goud.

ABC XYZ Model

Het ABC XYZ model is gebruik om het concept “Skadi gaat voor goud” schematisch in kaart te brengen.

 

abc-xyz